Wpływ korzystania z rowerka treningowego na zdrowie

Rowerki treningowe pozwalają na uzyskanie wielu korzyści zdrowotnych. Utrzymanie dobrej kontroli mięśni brzucha i pleców jest szczególnie ważne w przypadku korzystania z rowerka treningowego. Aby jeszcze lepiej i efektywniej ćwiczyć mięśnie brzucha, użytkownicy mogą skoncentrować się na zaciśnięciu ich podczas jazdy.

Korzystanie z rowerów treningowych poprawia elastyczność mięśni i zakres ruchu. Mięśnie i więzadła, które nie są kondycjonowane przez regularne ćwiczenia, mogą kurczyć się, zwiększając tym samym sztywność i dyskomfort. Jazda na rowerku treningowym poprawia elastyczność mięśni nóg (zwłaszcza ścięgien), co dodatkowo zmniejsza ból pleców po napięciu mięśni. Użytkownicy powinni również regularnie naciągać swoje ścięgna dwa razy dziennie, aby ograniczyć stres na plecach. Regularne ćwiczenia, na które pozwalają rowerki treningowe, pomagają również utrzymać zakres ruchu i elastyczność wielu stawów kręgosłupa, które mogą stać się sztywne i bolesne.

Ćwiczenia aerobowe na rowerach stacjonarnych poprawiają stan układu krążenia oraz korzystnie wpływają na cały organizm. Wynika to z faktu, że rowerki treningowe zapewniają łagodną formę aktywności sercowo-naczyniowej. Ćwiczenie aerobowe pobudza kapilarność mięśni, dzięki której duże ilości tlenu i składników odżywczych można łatwiej dostarczać do mięśni. Dzięki lepszemu krążeniu, napięte mięśnie i inne problemy z tkanką miękką na plecach są w stanie znacznie szybciej i skuteczniej się leczyć.

Share This:

Treningowa, gimnastyczna, do jogi- jaką matę wybrać?

Podczas każdego treningu, niezależnie od tego, czy odbywa się w domowym zaciszu, czy na siłowni, czy na sali w większym gronie osób, ćwiczący powinni korzystać ze specjalistycznych mat do ćwiczeń. Nie tylko zabezpieczają one bowiem skórę przed otarciami i stłuczeniami, lecz także mają one działanie antypoślizgowe i stabilizujące, dlatego poprawiają wygodę podczas treningu. Jaką matę jednak najlepiej wybrać?

1. Mata treningowa

Mata treningowa najczęściej jest wykonana z syntetycznej pianki, czyli neoprenu. To najbardziej uniwersalna mata do ćwiczeń, której można używać na przykład do treningów aerobiku, fitness albo pilates. Izolują one ciało od zimnej powierzchni, zapobiegają ślizganiu się oraz chronią przed stłuczeniami, dlatego przyda się każdemu, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę ze sportem.

2. Mata gimnastyczna

Matą gimnastyczną nazywa się gruby, sprężysty i o dużych rozmiarach materac, który najczęściej wykorzystuje się w miejscach takich jak szkolne sale gimnastyczne, sale rehabilitacji czy sale ćwiczeń korekcyjnych. Jest zatem profesjonalnym sprzętem, jaki przydaje się głównie do wymagających ćwiczeń gimnastycznych.

3. Mata do jogi

Maty do jogi zazwyczaj są bardzo cienkimi powierzchniami- ich grubość wynosi bowiem od 2,5 mm do 3,5 mm. Mimo swojej niewielkiej grubości świetnie sprawdzają się jako powierzchnie antypoślizgowe podczas treningu jogi. To właśnie do niego zostały przystosowane.

Share This:

Stepper – jakie uzyskamy efekty ćwiczeń na tym sprzęcie?

Stepper jest przyrządem gimnastycznym, który głównie jest przeznaczony do ćwiczeń mięśni nóg. Najważniejszym elementem urządzenia są dwa pedały, które uginają się pod naciskiem stóp. Ruchy te przypominają wchodzenie po schodach. Taki właśnie wysiłek doskonale rzeźbi mięśnie kończyn dolnych. Decydując się na stepper skrętny możliwe będzie również wysmuklenie talii i ładne wymodelowanie mięśni brzucha.

W jaki sposób ćwiczyć na stepperze? 

1) Należy utrzymać prostą postawę ciała. Górne partie ciała powinny być zawsze ustawione w linii prostej do nóg.

2) Prawidłowa praca nóg – nogi powinny być lekko ugięte a stopy muszą całe mieścić się na pedałach. Nie można ich dociskać do podłoża, najlepiej jakby naturalnie symulowały chód lub jazdę.

3) Praca rąk – ręce powinny poruszać się swobodnie, w sposób, w który zawsze poruszają się w czasie wchodzenia po schodach. Jeżeli model jest wyposażony w uchwyty lub w linki to ręce powinny się na nich opierać lub ćwiczyć.

Jakie są najważniejsze efekty ćwiczeń na stepperze? Głównie to, że pozwala schudnąć. Trening na stepperze rewelacyjnie spala tłuszcz. Niektóre modele są wyposażone w wyświetlacz n którym są informację o liczbie spalonych kalorii czy liczbie kroków. Poza tym stepper to jedna z najlepszych maszyn, która pozbywa się cellulitu. W czasie ćwiczeń na stepperze można kształtować mięśnie łydek, ud, pośladków, a także mięśnie brzucha. Warto zaznaczyć, że regularne treningi ujędrniają ciało i uelastyczniają skórę, dzięki czemu cellulit staje się mniej widoczny.

Share This: