Treningowa, gimnastyczna, do jogi- jaką matę wybrać?

Podczas każdego treningu, niezależnie od tego, czy odbywa się w domowym zaciszu, czy na siłowni, czy na sali w większym gronie osób, ćwiczący powinni korzystać ze specjalistycznych mat do ćwiczeń. Nie tylko zabezpieczają one bowiem skórę przed otarciami i stłuczeniami, lecz także mają one działanie antypoślizgowe i stabilizujące, dlatego poprawiają wygodę podczas treningu. Jaką matę jednak najlepiej wybrać?

1. Mata treningowa

Mata treningowa najczęściej jest wykonana z syntetycznej pianki, czyli neoprenu. To najbardziej uniwersalna mata do ćwiczeń, której można używać na przykład do treningów aerobiku, fitness albo pilates. Izolują one ciało od zimnej powierzchni, zapobiegają ślizganiu się oraz chronią przed stłuczeniami, dlatego przyda się każdemu, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę ze sportem.

2. Mata gimnastyczna

Matą gimnastyczną nazywa się gruby, sprężysty i o dużych rozmiarach materac, który najczęściej wykorzystuje się w miejscach takich jak szkolne sale gimnastyczne, sale rehabilitacji czy sale ćwiczeń korekcyjnych. Jest zatem profesjonalnym sprzętem, jaki przydaje się głównie do wymagających ćwiczeń gimnastycznych.

3. Mata do jogi

Maty do jogi zazwyczaj są bardzo cienkimi powierzchniami- ich grubość wynosi bowiem od 2,5 mm do 3,5 mm. Mimo swojej niewielkiej grubości świetnie sprawdzają się jako powierzchnie antypoślizgowe podczas treningu jogi. To właśnie do niego zostały przystosowane.

Share This: